Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

ΕΣΥ...; ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ;

Είναι στιγμές που ενώ έχουμε όλες τις προϋποθέσεις στη ζωή μας για να ευτυχήσουμε , για να ξεπεράσουμε γεγονότα που μας στεναχώρησαν και στάθηκαν τροχοπέδη στην εξέλιξή μας νιώθουμε ένα απροσδιόριστο συναίσθημα !Πως τίποτα δεν είναι αρκετό να μας κάνει ευτυχισμένους και σαν να μην μας έφτανε αυτό πάντα θα βλέπουμε γνωστούς στα facebook και twitter με τις εκάστοτε φωτογραφίες και δηλώσεις να μας υποδεικνύουν πως είναι εδώ και είναι πιο καλά από ποτέ. Αληθινή ή επίπλαστη ευτυχία ;

Δεν μας αφορά! Αυτό που εμείς νιώθουμε , αυτό το απροσδιόριστο συναίσθημα δεν θα αλλάξει σίγουρα! Και δεν είναι ότι γύρω μας πάει κάτι στραβά, είναι ότι μέσα μας όλο κάτι δεν μας φτάνει ! Είναι αυτό το συναίσθημα που ξέρεις ότι μπορείς και θέλεις να είσαι πιο ευτυχισμένος , αλλά δεν ξέρεις το πώς , δεν ξέρεις πως μπορείς να γεμίσεις αυτό το κενό μέσα σου , να ξεφύγεις από αυτό το αδιέξοδο ! Τη συναισθηματική αυτή κατάσταση λοιπόν αντιπροσωπεύει πλήρως η φράση ,που πολλοί από εμάς χρησιμοποιούμε σε τέτοιες περιπτώσεις,

<<Δεν ξέρω τι θέλω!>>



Πως οδηγούμαστε όμως σε αυτή την κατάσταση ;

O άνθρωπος , σύμφωνα με κάποιες έρευνες ψυχολόγων , έχει 23 συναισθηματικές ανάγκες! Ανάγκες που αν δεν ικανοποιεί τη κάθε μια ξεχωριστά , έστω και λίγο ,τότε κινδυνεύει να πέσει σε συναισθηματικό τέλμα και σε ακραίες περιπτώσεις μέχρι και σε κατάθλιψη. Όταν λοιπόν λέμε << Δεν ξέρω τι θέλω από μένα , από τη ζωή μου , από τους άλλους γύρω μου>> και αισθανόμαστε έντονο το αίσθημα της μη ικανοποίησης , σημαίνει ότι κάποια από τις παραπάνω ανάγκες μένει ακάλυπτη. Και εδώ θα πει κανείς

<<Μα είναι δυνατόν αφού τα έχω όλα να μου λείπει κάτι και να μην μπορώ να το καταλάβω και από πάνω; >>

Και όμως ! Οι περισσότερες συναισθηματικές ανάγκες μας δεν είναι σαν τις βιολογικές που αν πεινάσεις θα γουργουρίσει το στομάχι σου , ή που αν διψάσεις θα στεγνώσουν τα χείλη σου .Αντίθετα είναι υποσυνείδητες και τόσο καλά κρυμμένες που πολλές φορές τις αγνοούμε. Και το λάθος που κάνουμε είναι να θεωρούμε πως αφού έχουμε τα πάντα μπορούμε αυτομάτως να καλύψουμε και την πιο κρυφή μας ανάγκη ! Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Γιατί; Για τον λόγο ότι δεν αρκεί να διαθέτεις τα εργαλεία για κάθε δύσκολη κατάσταση της ζωής σου , θα πρέπει και να ξέρεις πώς να τα χρησιμοποιήσεις και πως θα τα προσαρμόσεις σε κάθε κατάσταση!

Γιατί νιώθουμε τόσο εγκλωβισμένοι ;;
Δεν θα κρυφτώ! Έχω νιώσει πολλές φορές αυτό το συναίσθημα! Να μην ξέρω τι θέλω , να μου φαίνονται όλα τόσο λίγα για να αγγίξω την ευτυχία . Μικρότερη νόμιζα πως αυτό λέγεται αχαριστία και πως μεγαλώνοντας θα μάθω να εκτιμώ αυτά που έχω και πως θα μπορέσω με αυτά και μόνο να γίνω ευτυχισμένη ! Σταδιακά όμως , συνειδητοποίησα πως δεν είναι αχαριστία απλά δεν έχω μάθει να αφουγκράζομαι τον εαυτό μου , να ακούω και να σέβομαι τις ανάγκες μου μια προς μια. Ακόμα δεν το έχω καταφέρει 100% και δεν πιστεύω ότι ποτέ θα το πετύχω , απλά έχω επιτύχει να αποκτήσω κάποιους βασικούς στόχους που με παρακινούν και μου δίνουν δύναμη να συνεχίσω! Στόχους κυρίως συναισθηματικούς και όχι υλικούς , γιατί με την ύλη και τα λεφτά ποτέ κανείς δεν έγινε μακροχρόνια ευτυχής , όσο κοινότοπο και να ακούγεται αυτό !

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ορίσεις τι θες εσύ από τη ζωή σου ! Ρώτα τον εαυτό σου με κάθε λεπτομέρεια και γράψε τα σε ένα χαρτί και κάθε πρωί που ξυπνάς θα τα διαβάζεις και θα λες αυτά θέλω πραγματικά! Για αυτά αγωνίζομαι , για αυτά παλεύω ! Γράψε όμως με ειλικρίνεια και πάνω από όλα ακόμα και τη πιο τραβηγμένη περίπτωση! Αυτές οι προσδοκίες θα σταθούν ως θεμέλια μέχρι να ανακαλύψεις τις ανάγκες σου και να προσπαθήσεις να τις ικανοποιήσεις !

Να θυμάσαι σε κάθε πρόβλημα η λύση είσαι εσύ και κανένας άλλος!
Βίκυ Καρβουνοπούλου
.


Σχολιάστε: